loading...

کانون فرهنگی تبلیغی نورالهدی

هدف اصلی در جنگ شناختی - مانند جنگ نظامی- از پای درآوردن حریف است؛ و اهداف میانی برای رسیدن به این هدف اصلی، عبارتند از: «اعتبارزُدایی»، «نااُمیدسازی»، «ناکارآم...

بازدید : 698
يکشنبه 10 اسفند 1398 زمان : 2:27
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کانون فرهنگی تبلیغی نورالهدی

هدف اصلی در جنگ شناختی - مانند جنگ نظامی- از پای درآوردن حریف است؛ و اهداف میانی برای رسیدن به این هدف اصلی، عبارتند از: «اعتبارزُدایی»، «نااُمیدسازی»، «ناکارآمدنمایی» و سرانجام «مشروعیت‏‌زدایی» از حاکمیت و نظام است...

روش جنگ شناختی مبتنی بر غوغاسالاری و پُروپاگاندا (تبلیغات) رسانه‏‌ای است که با بزرگ‏نمایی حادثه، سیاه‌‏نمایی مصنوعی، خبرسازی جعلی، التهاب‌‏آفرینی کاذب، با بهره‌‏گیری از رسانه‏‌های حقیقی و بخصوص مجازی انجام می‏شود.

کافی است در همین روزهای کرونایی به اخبار جعلی که از «فیس‏بوک»، «اینستاگرام»، «توئیتر»، «یوتیوب»، «تلگرام» و... منتشر می‏شود توجه کنیم! توجه به اخبار دروغین و تصاویر ساختگی انتشاریافته از شبکه‌‏های ماهواره‌‏ای برای ما روشن می‌کند که دشمن با چه امکانات و توانی وارد میدان شده است.
هدف یک چیز بوده است: «امنیت ایران انقلابی»! گاهی این امنیت با هجمه مسلحانه و بمب‏گذاری مورد اصابت تیرهای دشمن قرار گرفته است و گاهی با توپخانه سنگین رسانه‏‌ای و تبلیغاتی!

و نکته مهم این‏که: دشمن، زمانی با خدشه و التهاب آفرینی در «معیشت» مردم، امنیت شهروندان ایرانی را هدف خود قرار داد و اکنون با هدف خدشه به «سلامت» آنها، به امنیت عمومی‌و اجتماعی مردم حمله کرده است.
اما آنچه مسلّم است این است که برای مقابله با این هجمه سنگین تبلیغات منفی و هدفمند دشمن، چهار راهکار اصلی امید بخشی، آگاهی بخشی، آرامش بخشی و مقابله با هرگونه کرونا هراسی و جلوگیری از بزرگنمایی آن باید در دستور کار همه ما باشد.

#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 40
  • بازدید کننده امروز : 41
  • باردید دیروز : 14
  • بازدید کننده دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 1736
  • بازدید سال : 7182
  • بازدید کلی : 89228
  • کدهای اختصاصی